Scenografia wnętrz

Kupiłeś mieszkanie w celach inwestycyjnych i obawiasz się, że nie będziesz miał najemców? Odziedziczyłeś stare mieszkanie po dziadkach i chcesz je szybko sprzedać, żeby móc kupić  wymarzone M? A może zastanawiasz się, jak uatrakcyjnić ofertę swojego biura nieruchomości i wyprzedzić konkurencję?

Pozwól, że podpowiem pewne rozwiązanie.

Czym jest home staging?

 

Home staging to, w dużym skrócie, przygotowanie nieruchomości na sprzedaż lub wynajem. Są to różnego rodzaju usystematyzowane działania, czerpiące z marketingu, psychologii biznesu czy aranżacji wnętrz, które mają doprowadzić do wyznaczonego celu.

Celem HS jest m.in.:

  • podniesienie wartości oferowanej nieruchomości, poprzez wydobycie i podkreślenie jej potencjału,
  • podwyższenie ceny transakcyjnej, czyli tej, którą ostatecznie wpisujesz do umowy,
  • przyspieszenie transakcji.

Tak jak w przypadku większości działań marketingowych, tak i w HS chodzi o wyróżnienie oferty pośród innych oraz przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.

Czy możemy sobie pozwolić na to, aby był to przypadkowy klient? Jeśli masz dużo wolnego czasu, to na tego idealnego możesz czekać nawet długie lata. Większości z nas jednak zależy na szybkiej sprzedaży lub wynajmie. Dlatego kluczowym elementem strategii homestagingowej jest dokładne określenie grupy docelowej, do której kieruje się daną nieruchomość i na podstawie tych założeń zaplanowanie dalszych działań.

Nazwa home staging została zaczerpnięta z języka angielskiego i jeszcze nie doczekała się polskiego odpowiednika. Tłumaczy się ją jako – home czyli dom, stage czyli scena. Staging to również inscenizacja oraz reżyserowanie. I to właśnie te określenia najlepiej oddają ideę home stagingu. Nacisk kładzie się na wykreowanie stylu życia, z którym zidentyfikuje się nabywca. Nieruchomość jest sceną, a homestager  reżyserem tego przedstawienia.

Czym nie jest home staging?

Home staging nie jest projektowaniem wnętrz. Nie polega na przygotowaniu nieruchomości pod gusta właściciela/inwestora, czyli spersonalizowaniu przestrzeni. Podejmujemy działania wręcz odwrotne, mające na celu usunięcie wszelkich oznak charakterystycznych dla dotychczasowych użytkowników, aby wnętrze zneutralizować. Te zabiegi sprawiają, że nieruchomość szybciej znajduje nabywcę czy najemcę.

Home staging nie jest też przysłowiowym „układaniem poduszek”. Prace dekoratorskie to tylko jeden z wielu etapów całościowego procesu, na które składa się m.in. uporządkowanie
i zharmonizowanie przestrzeni, zniwelowanie wszelkich niedoróbek, usterek, niedociągnięć, wspomniana depersonalizacja, w końcu dekorowanie, na sesji zdjęciowej skończywszy.

Dla kogo home staging?

Szczególnie przydatnym może okazać się dla właścicieli:

  • mieszkań przeznaczonych na sprzedaż,
  • mieszkań przeznaczonych na wynajem krótkoterminowy, oferowanych głównie turystom na popularnych serwisach rezerwacyjnych typu Booking czy Airbnb,
  • mieszkań przeznaczonych na wynajem długoterminowy, oferowanych klientom biznesowym, rodzinom, studentom, obcokrajowcom przyjeżdzającym do pracy i wielu innym.

A zatem, jeśli Twoje mieszkanie potrzebuje mojej pomocy, napisz na adres patrycja.kamenc@stageflow.pl lub w wiadomości prywatnej na Facebook’u na profilu @StageFlowScenografia lub @PatrycjaKamenc. Albo zadzwoń na numer 502 129 291 i umów się na konsultację homestagingową.

Co mogę dla Ciebie zrobić?

konsultacja homestagingowa
home staging
wypożyczalnia dekoracji